Jak zapewnić ruch na ofercie pracy?

-
6 minut

Otrzymałaś/eś link do strony www z ogłoszeniem o pracę? Super! To znaczy, że możesz rozpoczynać rekrutację.

Oczywiście w teorii możliwe jest, że będziesz miał/a szczęście i znajdziesz idealnego kandydata od razu, ale nie ma co zostawiać tego przypadkowi.  Bardzo ważne jest, aby promować ogłoszenie i zwiększać liczbę osób, która zobaczy Twoją ofertę. 

Aby ktoś mógł zaaplikować, najpierw musi wejść na stronę z ofertą pracy i zapoznać się z ogłoszeniem. To oznacza, że musisz zadbać o ruch na ofercie pracy.

Zasada jest prosta. Im więcej wejść na ofertę tym większa szansa, że potencjalny kandydat zostawi swoje CV.  Każdy kandydat, który zdecyduje się aplikować będzie widoczny na Twoim koncie Workate.

W tym artykule znajdziesz kilka prostych i praktycznych sposobów, które mogą pomóc Ci dotrzeć do większej liczby osób.

To jakie sposoby wykorzystasz zależy od Ciebie. Bądź kreatywna/y 🙂


Bądź obecny w Social Mediach

Jednym z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie zasięgu Twojej oferty pracy jest dodanie postów na kanałach Social Media takich jak Facebook i Linkedin. To gigantyczna baza użytkowników, w której musisz być obecny.

Skopiuj link do oferty pracy i wklej go w poście. W ten sposób Twoi znajomi dowiedzą się, że prowadzisz rekrutację.

Ważne: Pamiętaj, aby przestawić widoczność Twojego Posta na publiczną.

Podczas dodawania wpisu, sprawdź kto będzie widział Twoją wiadomość. Zmień domyślne ustawienie z „znajomi” na „publiczne”

Poproś znajomych o pomoc

Nie bój się też prosić o wsparcie wśród swojej sieci kontaktów, czyli udostępnienia postów zarówno na Facebooku, jak i LinkedInie. Twoja wiadomość dotrze wtedy do dużo większej liczby potencjalnych kandydatów.

Krótko i na temat

Dodając post, zadbaj o zwięzły i informacyjny wpis. Powinien dawać potencjalnemu odbiorcy maksimum informacji w minimalnej formie. Nie pisz elaboratów – mało kto je czyta. Ściągnij uwagę kandydata chwytliwymi hasłami!

Skup się na tym, co najważniejsze. Rola, wynagrodzenie, branża i firma.

Dołącz do grup tematycznych

Pamiętaj, że publikując wpis na Facebooku lub Linkedin dodajesz go na SWOJEJ tablicy. To znaczy, że zobaczą go tylko Twoi znajomi, a to dość ograniczona liczba osób (no chyba że jesteś popularna/y 🙂 ). Staraj się docierać do szerszego grona odbiorców.

Ludzie gromadzą się w grupach tematycznych, gdzie szukają odpowiedzi na zagadnienia lub dzielą się wiadomościami oraz rozwijają pasje. Na pewno do jakiejś należysz :).

W ten sposób dotrzesz do znacznie szerszego grona osób niż tylko Twoi znajomi. Duża liczba ludzi poszukuje informacji o pracy na konkretnych grupach tematycznych.

Na przykład:  “Praca: Polska”, “Dam pracę Warszawa”.

Znajdź w wyszukiwarce portalu grupy, w których chcesz umieścić ogłoszenie i dodaj tam post z ogłoszeniem o pracę!

Ważne: Pamiętaj, aby respektować regulamin grup, na których dodajesz wpisy. Poszczególne grupy mogą różnić się ustawieniami dotyczącymi publikacji treści oraz zasadami moderacji. 

Użyj poczty!

To proste i jednocześnie efektywne narzędzie w rękach każdej osoby prowadzącej rekrutacje.

Pamiętaj: Żeby wykorzystywać adres mailowy potencjalnego kandydata musisz uzyskać jego zgodę na wykorzystanie komunikacji drogą mailową w celu rekrutacji.

Jeśli dysponujesz adresem email oraz zgodą na komunikację potencjalnych kandydatów, wykorzystaj to na swoją korzyść. Stwórz wiadomość i zamieść link do swojej oferty pracy w treści wiadomości. Każda osoba, która otrzyma od Ciebie wiadomość, będzie mogła wejść na stronę z ofertą pracy i przez nią aplikować. 

Możesz też wykorzystać aplikacje do prowadzenia całych kampanii mailowych. 

W ten sposób minimalnym kosztem poinformujesz zainteresowanych o tym, że prowadzisz rekrutację.

Pamiętaj o chwytliwym tytule 🙂

Używaj komunikatorów na Facebooku i Linkedin

Oprócz umieszczania postów na kanałach Social Media i w grupach tematycznych używaj też wbudowanych komunikatorów w tych serwisach. Szukaj kandydatów i wysyłaj do nich wiadomości z linkiem do oferty pracy.  

Stale publikuj!

Posty w Social Mediach mają określoną żywotność. Po pewnym czasie od publikacji algorytmy lubią chować stare posty tak, aby zapewniać ciągły i świeży strumień (feed) wiadomości swoim użytkownikom. 

Aby podtrzymać zainteresowanie ofertą, dobrze jest umieszczać post na Facebooku lub Linkedin cyklicznie. 

Przypominaj o sobie! Publikuj ciągle i docieraj do większej ilości grup tematycznych. 

Zapewnienie ruchu na ofercie pracy to ciągły proces.

Pamiętaj: Jak we wszystkim, umiar w postowaniu jest ważny. Oprócz możliwego zrażenia do siebie użytkowników, którzy zapoznali się już z ofertą, niektóre grupy mogą nieprzychylnie patrzeć na częste „repostowanie”. Dodawanie wpisów powinno być robione z umiarem i poszanowaniem regulaminów grup docelowych.

Wykorzystaj Job boardy!

Jeśli prowadzisz rekrutację, pewnie słyszałaś/eś o portalach takich jak Pracuj.pl lub Rocket Jobs. Wykorzystaj je i umieść tam swoje ogłoszenie. Portale tego typu wciąż cieszą się popularnością. Dla Ciebie to kolejne miejsce, z którego ludzie dowiedzą się o tym, że prowadzisz rekrutację i będą mogły wejść na link do strony z Twoim ogłoszeniem.

Serwisy z ogłoszeniami

Dużą popularnością wśród ludzi szukających pracy (zwłaszcza lokalnie) niezmiennie cieszą się portale ogłoszeniowe. Z pewnością miałaś/eś okazję kupować coś przez internet z takiego portalu. Umieszczając tam swoje ogłoszenie,  zwiększasz grupę odbiorców mogących natrafić na Twoje ogłoszenie.

Zdaj się na nas!

Ściąganie odpowiednich kandydatów na ofertę pracy to nasza specjalność! To wszystko, co opisane jest wyżej i znacznie, znacznie więcej, możemy zrobić za Ciebie. Ty prowadzisz rekrutację a my zapewniamy ci CV na Twoim koncie Workate! Sprawdź naszą ofertę! 


Wymienione wyżej wskazówki to ogólne porady, jak możecie zwiększyć ruch i pokazać ogłoszenie większej liczbie odbiorców. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań zalecamy zapoznanie się z regulaminami serwisów i grup, na których planujecie zamieścić ogłoszenia. Nie zapomnijcie też o odpowiednich zgodach i ochronie danych osobowych przy wysyłaniu mailingu czy kontakcie bezpośrednim z odbiorcami.

Ciągle masz pytania? Napisz do nas

Sprawdź za darmo

×