Stwórz proces rekrutacyjny

-
3 minuty

Jedną z najważniejszych funkcji Workate, jest tworzenie procesów rekrutacyjnych oraz zarządzanie nimi. Poniżej dowiesz się jak stworzyć nowy proces rekrutacyjny oraz jak nim zarządzać. 


Proces rekrutacyjny to podstawa pracy z Workate.

To do procesu rekrutacyjnego „przypinane” jest ogłoszenie o pracę (strona internetowa), z którego kandydaci mogą aplikować na stanowisko będące przedmiotem rekrutacji (w skrócie, to tam ludzie znajdą przycisk „Aplikuj”). 

Procesy pozwalają na gromadzenie aplikacji od kandydatów oraz gromadzenie danych do kontaktu. Workate umożliwia zbieranie informacji o zachowaniach kandydatów gdy Ci przeglądają Twoją ofertę pracy. O tym dowiesz się więcej w dziale „Raporty”  

Jak stworzyć nowy proces rekrutacyjny?

Aby dodać nowy proces rekrutacyjny, kliknij  w prawym górnym rogu ekranu.

Wypełnij formularz na stronie, podając informacje, o stanowisku, którego dotyczy proces oraz miejsce pracy.

Ważne: Jeśli prowadzisz rekrutację na to samo stanowisko powtarzalnie (np. rekrutujesz w Styczniu i Lipcu) pamiętaj, aby podczas nadawania nazwy procesu rekrutacyjnego, wyróżnić go od poprzedniego (np. dodając do jego nazwy datę lub cyfrę). Może się to okazać przydatne podczas generowania osobnych raportów dla tych procesów rekrutacyjnych. 

Następnie oznacz status procesu rekrutacyjnego i czy chcesz stworzyć dla niego ofertę pracy. 

Jeśli zaznaczysz „Tak”, w następnym kroku będziesz mógł określić jakie dodatkowe usługi pomocnicze będą Ci potrzebne. Jeśli jesteś zainteresowany tą opcją zobacz, jak zamówić „dodatkowe usługi.

Po określeniu zakresu pomocy i wprowadzeniu danych niezbędnych do stworzenia procesu kliknij  

Gotowe! Twój proces został stworzony. Od teraz możesz dodawać do niego kandydatów oraz gromadzić w nim aplikacje. 

Po utworzeniu nowego procesu możesz wciąż go edytować.

Jeśli wcześniej nie zdecydowałeś się na wsparcie, możesz je dodać po stworzeniu procesu. Wystarczy, że skontaktujesz się z nami lub użyjesz wbudowanego modułu konwersacji w zakładce „Procesy rekrutacyjne. Odpowiemy tak szybko, jak to możliwe.

W zakładce „Procesy rekrutacyjne” możesz także sprawdzić takie informacje jak: 

1. Notyfikacje nt. procesu rekrutacyjnego (zaznaczając dzwoneczek, będziesz otrzymywał powiadomienia na temat zmian w tym procesie i nowych wiadomościach od kandydatów).

2. Ilość aplikacji, jakie spłynęły w procesie rekrutacji.

3. Status Procesu rekrutacyjnego.

4. Kiedy powstał dany proces rekrutacyjny.


Procesy rekrutacyjne dzielą się na AktywneNieaktywne. Nieaktywny proces rekrutacyjny nie pozwala na:

  • Dodawanie nowych kandydatów.
  • Przeglądanie nowych kandydatów. 
  • Edytować informacji o kandydatach.

W celu zarządzania procesami rekrutacyjnymi przejdź do zakładki „Procesy Rekrutacyjnew menu bocznym aplikacji Workate.

W tym miejscu możesz łatwo przełączać widok pomiędzy aktywnymi i wstrzymanymi procesami rekrutacyjnymi.


 

Ciągle masz pytania? Napisz do nas

Sprawdź za darmo

×